Posso condividere un evento con due persone?

per esempio:
MAURO è la persona principale e indico il suo battesimo, creando un evento

BRUNO è il testimone del battesimo

posso creare una nuova persona come BRUNO e poi creare un evento a parte? oppure nell’evento battesimo di MAURO posso creare un collegamento a BRUNO?

grazie

Posso condividere un evento con due persone? Can I share an event with two people?

Yes. That is the reason “Events” have “Roles”.

Copy the Baptism event created for Mauro to Bruno. Both persons will have different ‘Roles’ in the shared Event.

The Event Reference Editor dialog will appear with the “Role” set to “Unknown”. (Mauro’s role in the baptism was “Primary”)

If “Witness” is not one of the pop-up menu selections for “Role”, type in that word. (I like to use the non-denominational word “Officiant” for clergy: Priest, Rabbi, Pastor, Imam, Preacher, Chaplain)

There does not seem to be an italian translation for that section of the manual.

Posso condividere un evento con due persone?

Sì. Questo è il motivo per cui “Eventi” hanno “Ruoli”.

Copia l’evento del Battesimo creato per Mauro a Bruno. Entrambe le persone avranno “Ruoli” differenti nell’Evento condiviso.

Verrà visualizzata la finestra di dialogo Editor riferimento eventi con “Ruolo” impostato su “Sconosciuto”. (Il ruolo di Mauro nel battesimo era “Primario”)

Se “Testimone” non è una delle selezioni del menu a comparsa per “Ruolo”, digita quella parola. (Mi piace usare la parola aconfessionale “Ufficiante” per il clero: Sacerdote, Rabbino, Pastore, Imam, Predicatore, Cappellano)

Non sembra esserci una traduzione italiana per quella sezione del manuale.

Very thanks, you are very kind!!!

But i dont understand what you mean with “copy”???

Sorry!!!

mauro

You can ‘copy’ an Event several ways. (The ‘right’ word is ‘Share’ instead of ‘copy’. But ‘share’ is a word that is more likely to be mangled in translation.)

Open Mauro’s Edit Person dialog, open Bruno’s Edit Person dialog. Drag the Baptism Event from Mauro to Bruno. (This does not make another Event. It just adds another Person referencing that Event.) Choose the correct Role.

Or…

You can also drag to the Clipboard. The clipboard is helpful if you plan to share the Event with several People.

Or…
You can click the Share button in Bruno’s Edit Person dialog and find the Baptism.

Thanks!!!

Mauro Veronese

1 Like

Or, you can click on the “Share an Existing Event” button to the right of the “Add New Personal Event” button…