Posso condividere un evento con due persone? Can I share an event with two people?
Yes. That is the reason “Events” have “Roles”.
Copy the Baptism event created for Mauro to Bruno. Both persons will have different ‘Roles’ in the shared Event.
The Event Reference Editor dialog will appear with the “Role” set to “Unknown”. (Mauro’s role in the baptism was “Primary”)
If “Witness” is not one of the pop-up menu selections for “Role”, type in that word. (I like to use the non-denominational word “Officiant” for clergy: Priest, Rabbi, Pastor, Imam, Preacher, Chaplain)
There does not seem to be an italian translation for that section of the manual.
Posso condividere un evento con due persone?
Sì. Questo è il motivo per cui “Eventi” hanno “Ruoli”.
Copia l’evento del Battesimo creato per Mauro a Bruno. Entrambe le persone avranno “Ruoli” differenti nell’Evento condiviso.
Verrà visualizzata la finestra di dialogo Editor riferimento eventi con “Ruolo” impostato su “Sconosciuto”. (Il ruolo di Mauro nel battesimo era “Primario”)
Se “Testimone” non è una delle selezioni del menu a comparsa per “Ruolo”, digita quella parola. (Mi piace usare la parola aconfessionale “Ufficiante” per il clero: Sacerdote, Rabbino, Pastore, Imam, Predicatore, Cappellano)
Non sembra esserci una traduzione italiana per quella sezione del manuale.