Oversættelse af addons og plugins

Har tidligere været i gang med at oversætte tillæg/plugin. Kom et stykke vej, men alt er desværre forsvundet i forbindelse med en nyinstallation.

Jeg er igang igen, og er ca 2/3 igennem. Nyeste sprogfiler bliver installeret med næste opdatering af Gramps.

Jeg laver selvfølgelig mange fejl, så jeg vil være glad for at i påpeger stavefejl eller sprogfejl.

Du har allerede omarbejdet 2/3 af dine tilføjelsesoversættelser … så dette spørgsmål er lidt sent.

Men med den antagelse, at du opgraderede fra 5.1.x til 5.2.x-versionen, slettede du den ældre 5.1 Gramps-brugermappe? Hvis du blot opdaterede til 5.2 og skulle geninstallere tilføjelserne, skulle det gamle 5.1-værk stadig være der.

Tak for forslaget.
Men den gamle oversættelse forsvandt, da jeg lavede en “clean” installation af Mint.
For at oversætte skal man clone fra git, så det lå jo heller ikke i min produktions gramps installation ( som jo naturligvis var sikkerhedskopieret :grinning:)

1 Like

Så er de fleste add-ons oversat.
Jeg har valgt ikke at oversætte følgende:
DEWebConnectPack
FRWebConnectPack
libwebconnect
NLWebConnectPack
RUWebConnectPack
SVWebconnectPack
ThisDayInFamilyHistory
TimePedigreeHTML
UKWebConnectPack
USWebConnectPac

Oversættelserne skulle gerne komme med i næste version af Gramps

1 Like

Great work!

Perhaps the Isotammi team (Jorma Haapasalo, Juha Mäkeläinen @jpek-m , Kari Kujansuu @kku , Pekka Valta @PeterPower, and Timo Nallikari @TimNal) can advise on how to contribute Dansk translations to the Isotammi addons… and an addons-dk.json to their listing

I will take a look, if the isotami team reaches out

1 Like