Improving the Dutch translation of Gramps v.6

This is a call, an invitation to all Dutch users of Gramps.
Who will join me in the process of completing and improving the Dutch translation of Gramps?

I am currently working on the Dutch translation of Gramps towards the release of the new version 6 and I could do with a little bit of help from Dutch language Gramps users finding me texts and phrasings that could be improved or made more consistent throughout the program.

If you are using the Dutch version of Gramps, please consider participating by:

• Installing Gramps 6.0 beta alongside your existing Gramps setup. Make sure to create a backup of your precious database before having it converted to version 6. Or better, skip working on your current database and create a fresh new version 6 database to experiment with.
  • Report here any texts or phrases you think need correcting. Describe where in Gramps the text/phrase occurs and provide me with the exisiting text/phrase along with your suggested improvement. I will review the suggested Dutch language improvement and implement it.

Kind regards,

= in Dutch language =

Dit is een oproep, een uitnodiging aan alle Nederlandse gebruikers van Gramps.
Wie kan mij helpen bij het voltooien en verbeteren van de Nederlandse vertaling van Gramps?

Momenteel werk ik aan de Nederlandse vertaling van Gramps’ nieuwe versie 6 en ik zou wel een beetje hulp kunnen gebruiken van Nederlandstalige Gramps-gebruikers die mij tips kunnen geven van teksten en fraseringen die kunnen worden verbeterd of meer consistent kunnen worden gemaakt in het hele programma.

Als je de Nederlandse versie van Gramps gebruikt, overweeg dan om deel te nemen door:

• Gramps 6.0 bèta te installeren naast uw bestaande Gramps-installatie. Zorg ervoor dat u een back-up maakt van uw kostbare database voordat u deze laat converteren naar versie 6. Of beter, sla de omzetting van uw huidige database nog even over en maak een nieuwe, blanco versie 6-database aan om mee te experimenteren.
  • Hier teksten of zinnen te rapporteren waarvan u denkt dat ze gecorrigeerd moeten worden. Beschrijf waar in Gramps de tekst/zin voorkomt en geef mij de bestaande tekst/zin samen met uw voorgestelde verbetering. Ik zal de voorgestelde Nederlandse taalverbetering bekijken en implementeren.

Met vriendelijke groet,

Stephan Paternotte